(31) Is er ruimte en vrijheid voor heroverwegen zonder expliciet gebod over ...

(31) Is er ruimte en vrijheid voor heroverwegen zonder expliciet gebod over vaccineren?

In artikel (28) https://pvw.auteursblog.nl/artikel/14477 is reeds gewezen op de gevaarlijke zienswijze van Bart Jan Spruyt. Nu nóg een citaat van Bart Jan Spruyt uit het RD d.d. 28-12-2021, Forum, pag. 28, met als titel “Er is ruimte en vrijheid voor heroverweging”: [,,,] Ik heb alleen maar respect voor mensen die zich uit liefde tot God niet willen laten vaccineren. Maar bij het ontbreken van een expliciet gebod voor of tegen vaccineren, is iedere beslissing een afgeleide van een redenering.

Naastenliefde

De redenering dat medische middelen ook binnen de voorzienigheid van God vallen, is ook geldig. Je kunt je niet laten vaccineren en verder helemaal niets leren. Je kunt je laten vaccineren en toch de stem van God in deze crisis horen. Er is dus ruimte en vrijheid voor afweging en overweging, [..]

Tot zover het citaat van Bart Jan Spruyt, uit het RD.

Het woordje “ook” in “ook geldig” noodzaakt dat er ook een andere redenering bestaat, namelijk: “dat medische middelen niet binnen de voorzienigheid van God vallen.” Niet beiden kunnen tegelijk waar zijn. Een van beide redeneringen geeft dus een vals (ongeldig) getuigenis, is dus een zonde tegen het negende gebod. De tien geboden laten dus geen ruimte en vrijheid voor afweging en overweging. Men dient te onderzoeken wat de redenering van God is! God heeft geen tegenstrijdige redeneringen! Maar God laat de mens wel ruimte om te zondigen, hoewel God duidelijk laat blijken dat die ruimte, die vrijheid, niet nuttig is voor de mens! Want door het gebruik van die ruimte, in Gen. 3, moet de mens sterven.

In § 3.1 en artikel (03) https://pvw.auteursblog.nl/artikel/13200, artikel (22) https://pvw.auteursblog.nl/artikel/14186 is duidelijk dat God een preventief Middel heeft in Zijn Raad des Vredes, Jes. 54:10, dat dus ook in Zijn voorzienigheid thuis hoort. Maar Gods Woord wordt niet onderzocht door de mensen, waar Bart Jan Spruyt alleen maar respect voor heeft. In plaats daarvan hebben ze genoeg aan de mening van (verblinde) mensen, die boven Gods Woord worden gesteld, want hun liefde wordt beschouwd en niet de liefde van God, Die Het Voorbehoedsmiddel heeft geregeld, van eeuwigheid. Genoemde mensen missen volgens artikel (29) https://pvw.auteursblog.nl/artikel/14477 het licht van de Heilige Geest. Dus Bart Jan Spruyt overtreedt daardoor het eerste Gebod: Hij heeft iets naast God, waar hij alleen maar respect voor heeft: in het verwerpen van Zijn gave, namelijk Het Voorbehoedsmiddel, in Wezen en schaduw! De schaduw heeft iets weg van Het Wezen! En van Het Wezen wordt men stil, ootmoedig, begerig, mededeelzaam en Godzalig. En wie zal de Godzaligheid beschrijven? Godzalig is vol van God, dat is Zijn beeld dragen. En dat kunnen wij niet meer. De uitverkorenen zullen dat weer doen in de eeuw­igheid!

Bart Jan Spruyt moet dan ook respect hebben voor Judas, die zelfs zijn eigen leven gaf, om zijn verraden te herstellen, om te voorkomen dat De Borg in de handen van de gevestigde kerk zou blijven. In Joh. 15:13, staat: Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zet voor zijn vrienden. En 1 Joh. 3:16, staat: Hieraan hebben wij de liefde gekend, dat Hij Zijn leven voor ons gesteld heeft; en wij zijn schuldig voor de broeders het leven te stellen.

Hoe Paulus oordeelt over de liefde van Judas en degenen waar Bart Jan Spruyt respect voor heeft, lezen wij in 1 Kor. 2:2, waar staat: Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd. Komt u iets van die wetenschap tegen in het gerespecteerde? Dus Paulus verwerpt de liefde van Judas en de door Bart Jan Spruyt gerespecteerden! Ook Christus verwerpt die liefde in Mat. 26:24, Mar. 14:21, waar staat: De Zoon des mensen gaat wel heen, gelijk van Hem geschreven is; maar wee dien mens door welken de Zoon des mensen verraden wordt; het ware hem goed, zo die mens niet geboren ware geweest. Christus wist dat daar een waardeloze liefde geopenbaard zou worden. Een liefde die het kruis wilde verhinderen, het kruis uit Paulus' hot­spot.

Nogmaals: Ziet men dat De Borg, naar Zijn mensheid, Zijn leven in de waagschaal heeft gelegd, dan kan men doen alsof men Gods beeld wil dragen door ook ons leven in de waagschaal te leggen, vanwege de liefde tot God. Dergelijk gedrag is een belijdenis van het nut dat wij ons leven in de waagschaal kunnen leggen, vanwege onze val in Gen. 3! Anders zouden wij nu onmogelijk ons leven in een waagschaal kunnen leggen. Dat God anders oordeelt over het nut van onze val, zal duidelijk zijn! Genoemde belijdenis is dus afkomstig uit de hel, waar satan is met zijn wijsheid. De liefde van gerespecteerden is dus een bespotting van Gods liefde, die openbaar komt in De Borg! De gerespecteerden etaleren hun liefde, waarover wij niets horen uit de mond van de eerste martelaar, Stefanus, in Han. 7:55-56, waar staat: Maar hij, vol zijnde des Heiligen Geestes, en de ogen houdende naar den hemel, zag de heerlijkheid Gods, en Jezus, staande ter rechterhand Gods. / En hij zeide: Zie, ik zie de hemelen geopend, en den Zoon des mensen, staande ter rechterhand Gods.

In artikel (28) https://pvw.auteursblog.nl/artikel/14477 bewijzen de gerespecteerden hun liefde tot God door een beredenering, waarin Paulus' hotspot niet voorkomt. Stefanus had geen redenering nodig om zijn leven te verachten bij zo'n ervaring. Elke motivatie zou afbreuk doen aan zijn getuigenis. Zijn beleving nam alle aandacht voor zijn eigen leven weg! Zo vervuld was Stefanus met de Heilige Geest. En nu is men zo ver verblind dat daar geen eens een begeerte naar is. De ervaring dat de tijd dringt, is er niet (meer) en doet geen nut. Het vertrouwen waar men over spreekt voorkomt namelijk de ervaring dat de tijd dringt. Er is geen roepen om ontfermen, dat laat ons allemaal koud. Er is geen pogen om onze ziel als een buit uit te dragen.

In Jer. 39:18 staat: Want Ik zal u zekerlijk bevrijden en gij zult door het zwaard niet vallen; maar gij zult uw ziel tot een buit hebben, omdat gij op Mij 35vertrouwd hebt, spreekt de HEERE

Kanttekening 35 luidt: Dat Ik u zou beschermen tegen al de vijanden van Mijn knecht Jeremia, dien gij om Mijnentwil hebt bijgestaan en verlost uit zijn nood. Zie Jer. 38:7, 8, enz.

In Jer 38:9 wordt een redenering, als middel, gebruikt om Jeremia te verlossen uit zijn nood, de kuil waar hij in was geworpen door zijn vijanden.

Dat middel kwam uit Gods wijsheid en werd gebruikt door mensen. Zonder dat middel zou Jeremia in de kuil zijn gebleven, mag men veronderstellen. Zo cruciaal is het al of niet gebruiken van een middel! Ebed-Melech, de Moorman, een der kamerlingen van de koning, heeft niet ervaren dat zijn redenering van God afkomstig was. Hij zou het hebben vermeld, gezien hij vromer was dan Jeremia's eigen landslieden, zegt de kanttekening. De HEERE Zelf getuigt van hem, dat hij vertrouwd heeft op de HEERE, door zijn eigen redenering voor te dragen aan de koning! De Moorman handelde middellijk, maar de vromen in deze coronacrisis niet! Dat God het middel in deze coronacrisis zegent, voor de anderen, beïnvloedt hen niet! Want zij verwerpen Gods werk in deze coronacrisis. Zij leren helemaal niets, zegt Spruyt! Dat heeft hij wél goed gezien!

Samenvattende les: Welke ruimte en vrijheid heeft de mens in de eeuwigheid als die Het preventieve Middel, De Borg, Jezus, Christus niet gebruikt (heeft). Hoeveel benauwdheid wordt er soms ervaren, wanneer het virus de mens in ademnood brengt op een wijze die niet zou zijn gebeurd, wanneer er een vaccinatie had plaats gevonden. Die benauwdheid kan slechts een speldenprik zijn, van de benauwdheid in de eeuwigheid. Een benauwdheid die Het preventieve Middel voorkomt. Bedenk toch dat wij nu nog leven onder de lankmoedigheid van God, die in de eeuwigheid niet meer is te vinden. Daar is er alleen nog gerechtigheid, tot voordeel van de uitverkorenen en tot oordeel van de verworpelingen, die niet hebben gewild dat Hij koning over hen was. De laatsten hebben Hem verworpen, omdat Hij een preventief Middel was! Dat preventieve Middel neemt namelijk de lust in de zonde weg! Die genieting willen zij niet kwijt! Zij willen hier genieten van hun liefde tot God, maar Gods liefde kennen zij niet, zoals Stefanus!

Mogen wij stellen: “als God wil dat ik het preventieve middel leer kennen, dan zal dat toch wel gebeuren, ook al wijs ik het gebruik daarvan af” ? Is dat zoeken naar Gods preventieve middel? God zegt: Zoekt en gij zult vinden, klopt en u zal opengedaan worden, Mat. 7:7; Luk. 11:9. Wie zal hier tegeningaan en vrede hebben?


Twitter Facebook LinkedIn Volgen



Al mijn gezondheid heb ik gekregen van de HEERE maar Zijn zwaard is ontwaakt

Lijdensweek 1: Vooruitlopen op lijden om genade te verdienen, niet voor engelen

Berusten is Gods Woord vreemd: Draag Gods beeld, ook in de doop. Dwaalt niet!

De schepping en het vooruitlopen(d wenen) van Jezus e.a.

Vooruitlopen spreekt reeds vanzelf voor de twaalfjarige Jezus en onze neiging?