Vaccineren is een Bijbelse opdracht omdat het preventief werkt

Vaccineren is een Bijbelse opdracht omdat het preventief werkt

God werkt preventief

Preventie is hetzelfde als voorbehoeden. Het eerste preventieve Middel is De Borg, Jezus, Christus, Gods Zoon, omdat Hij er was voordat God een proefgebod gaf, waardoor de uitverkorenen konden vallen. De geloofsbelijdenis van Nicea zegt dus dat Hij er was voor alle eeuwen.

Volgens het huidige “wikiwoordenboek” is preventie een leenwoord uit het Latijn, voor het eerst aangetroffen in 1503, in de betekenis van ‘het voorkomen’; voorkoming (van ziekte, brand, etc).

“Voorbehoeden” ontbreekt in de “Woordenlijst Nederlandse Taal” van de Taalunie. In 1707 kwam het voor in de zin van ‘zijn voorzorgsmaatregelen treffen om zich tegen iets te behoeden, voorzichtig handelen’;

Nogmaals, het eerste preventieve Middel komt voort uit de voorzorgsmaatregel, die voorkomt dat de uitverkorenen de zaligheid mislopen, wanneer zij toch zondigen, door de overtreding van het proefgebod. Die voorzorgsmaatregel zorgde voor Gods vrede met het geven van het proefgebod. Daarom spreekt God in Jes.54:10 heel duidelijk van het “verbond Mijns vredes”, dat is in eerste instantie Gods Eigen vrede.

God had anders geen vrede, omdat de uitverkiezing kon mislukken, wanneer de uitverkorenen zouden vallen.

En zo kon door de preventie hun uitverkiezing níét meer mislukken omdat er al een Borg was geregeld. Dit is een duidelijke reden voor Zijn vrede met het proefgebod! Dat is Gods verbond. Men zegt wel: God is de zonde voorgeweest. Dat is Gods preventie!

Wat moet Gods beeld dus doen?

Wij zien God dus preventief handelen. Gods beeld moet hetzelfde doen. Kan een mens zondigen wanneer de mens alleen maar doet, wat hij of zij God ziet doen? Nee, maar bepalen dan de daden van het beeld, of het nog een beeld van God is? Jazeker, want Adam en Eva zijn het beeld van God kwijt geraakt door hun daad: Het eten van de boom der kennis des Goeds en des Kwaads, Gen 3. Hun hoedanigheid is ook pas door die daad veranderd, van onsterfelijk naar sterfelijk! Hun gewaarwording dat zij naakt waren, is ook pas na die daad ontstaan.

Vanwege die relevante daden, zegt De Borg in Joh. 5:19, als beeld van God, dan ook: dat Hij doet wat Hij de Vader ziet doen. Doen wij dat niet, dan dragen wij Gods beeld niet, dan zondigen wij. En God kan nooit goedkeuren dat wij zijn beeld niet dragen, ofwel: dat wij zondaar zijn.

Wij moeten dus alle preventieve middelen gebruiken, om gezond te blijven. Wij mogen God niet uitdagen, dat is verzoeken, om op een andere manier Zijn trouw te bewijzen. Preventieve middelen hebben bij God dus de voorkeur, boven genezende middelen. Want de preventieve middelen getuigen van het verbond Zijns vredes!

Bezwaarden, die de preventie hebben verworpen of verwerpen, zijn dus Goddeloos, die missen immers Gods beeld. Die dragen het beeld van de gevestigde kerk, en die kerk zegt: Weg met Dat preventieve Middel, kruist Hem!

Preken over de voorzienigheid

Het zal duidelijk zijn, dat een preek over de voorzienigheid, die het (geschetste) beeld van God beschadigt, uit de hel afkomstig is. De Heere Jezus schroomt niet om een kind van God, vanwege zijn duivelse taal, Satanas te noemen, Mat.16:23; Mar.8:33. En Satanas is Goddeloos.

In Zondag 10 van de Heidelbergse Catechismus (HC) staat dat gezondheid en krankheid uit Gods hand voortkomen. De huidige versie verwijst daar naar een blinde, die ziende gemaakt wordt, opdat de werken Gods(=voorzienigheid) openbaar zouden worden. Maar niemand zegt dat de blinde Simson wraak nam vanwege zijn ziekte. Daarom is de verwijzing naar Joh.9:3 ook niet te vinden in de eerste Nederlandse uitgave van de HC, waarvan het enige bewaard gebleven exemplaar zich in Utrecht bevindt, waarvan Afbeelding 1 een gedeelte laat zien. Verder haalt die Zondag met het woord “hand” een streep door satans eigen hand in Job2:6.

Vraag en antwoord 19 van Zondag 9, verwijst wel naar Joh. maar dan staat er Joan. Een “b” veranderen in een “h” is onvoldoende, vergelijk Afbeelding 2.

Zacharias Ursinus blijkt voor vaccineren te zijn!

Zacharias Ursinus, een van de twee auteurs van de HC, geeft te kennen dat de medicijnmeester geëerd moet worden, verwijzende naar de “Wijsheid van Jesus Sirach”, dat een apocrief boek is geworden door zijn leeftijd. Daar staat namelijk: „Eert den medicijnmeester tot uw behoeften, ook hem heeft de Heere geschapen”, enz. Dit is te vinden in het Schatboek, de Catechismusverklaring uit de aantekeningen van Zacharias Ursinus' leerlingen.

In de huidige uitleg wordt Zacharias Ursinus daardoor een afgodendienaar genoemd. Dat motief gebruiken veel bezwaarden.

Dan ga je even op Gods stoel zitten” lijkt het geval te zijn, wanneer iemand doet wat God doet. En juist dat verwacht God van Zijn beeld!

De zogenaamde liefde tot God is vijandschap tegen Zijn beeld!

Het zal dus duidelijk zijn dat minstens één van de auteurs van de Catechismus het huidige gebruik van Zondag 10 niet deelt. Het huidige gebruik van Zondag 10 verwerpt vaccinatie, maar Zacharias Ursinus doet dat niet!

De huidige uitleg en weergave van Zondag 10 is dan ook Goddeloos, het is niet naar Gods Woord.

De taal van de huidige kerk

Nu is het een eigen taal over ziekte en gezondheid, een complot van de bezwaarden, tegen God, een voorzichtig verdrag met de hel, waar zij eerder kunnen komen. Er is zelfs beweerd dat angst niet bij de kerk hoort, waarna uit de berijming van 1773 Ps. 141:1 niet gezongen kan worden! De Psalm bezingt Deut. 4:30!

Gods opgemerkte spraak is dan ook niet de taal van de kerk:

1. Pokken bestaan niet meer doordat is gevaccineerd met het koepokkenvaccin, vacca=koe.

2.Ds. Moerkerken, een vaccinatietegenstander, noemt in “polio een gesprek hervat”, pag. 36, de gereformeerde gezindte dé risicogroep. Want in 1992 werd maar één poliopatiënt buiten de reformatorische gezindte ziek, zegt hij.

3.Tijdens de coronapandemie, plaatste het RD ongeëvenaard veel rouwadvertenties; begrafenisondernemers in de Biblebelt waren extreem druk en predikanten met het begraven op een enkele dag.

De wereld, die vaccins gebruikte, had daarentegen met een afname in het aantal doden te maken. Een zevendagengemiddeld van 152,7 op 8-4-2020, toen er nog geen vaccin was naar 63,3 op 12-12-2021 toen het vaccineren grotendeels was afgerond en nu 4,7 op 20-7-2022 terwijl het aantal virusdeeltjes in het riool een niveau bereikt dat hoger is dan tweederde van de hoogste piek ooit. En het aantal ic-bedden sterk achterblijft bij het weer enorme aantal van 1108 kliniekbedden op 20-7-2022. Het hoogste sinds 18-4-2022, waar het aantal ic-bedden 101 bedroeg tegen 38-48 nu.


Maar Job 33:14 zegt dat men er niet op let, dat God twee of driemaal spreekt. God spreekt dat het Evangelie gepredikt moet worden aan alle creaturen, Mark.16:15. Wij zagen de kern van het Evangelie bestaan uit het eerste preventieve Middel. En met zo'n preventie is de hele wereld geconfronteerd. Dat is de uitleg, die de kerk moet geven.

Bredere informatie

In mijn boek “Vaccineer vanuit Bijbels perspectief/en/doe wat wij God zien doen/(Joh. 5:19)/dus vaccineer met Zijn Middel” staan veel voorbeelden van gebruikte preventie, die verschillen kunnen kennen, zoals een sacrament dat ook kent t.o.v. de betekenende zaak. Maar God laat daardoor wel aan Zijn preventief Middel denken: doe dat tot Mijn gedachtenis. Google vindt de site van genoemd boek, waar ook een link voorkomt naar mijn blog, voor een bredere en historische weergave van de ontwikkeling in de argumenten. Aanmelding, om mijn blog te volgen, is mogelijk.

De auteur heeft in 2021 het boek “Vaccineer vanuit Bijbels perspectief/en/doe wat wij God zien doen/(Joh. 5:19)/dus vaccineer met Zijn Middel” geschreven.


Twitter Facebook LinkedIn Volgen


Vaccineren is een Bijbelse opdracht omdat het preventief werkt

Al mijn gezondheid heb ik gekregen van de HEERE maar Zijn zwaard is ontwaakt

Lijdensweek 1: Vooruitlopen op lijden om genade te verdienen, niet voor engelen

Berusten is Gods Woord vreemd: Draag Gods beeld, ook in de doop. Dwaalt niet!

De schepping en het vooruitlopen(d wenen) van Jezus e.a.

Vooruitlopen spreekt reeds vanzelf voor de twaalfjarige Jezus en onze neiging?